Case management dementie

Wat is casemanagement voor dementie?

Casemanagement voor dementie is een gerichte vorm van zorgcoördinatie die zich richt op het ondersteunen van mensen met dementie en hun families gedurende het hele zorgtraject. Het omvat het evalueren van de behoeften van de persoon met dementie, het ontwikkelen van een zorgplan, het coördineren van de verschillende zorgdiensten, het bieden van emotionele ondersteuning en het begeleiden van de familie bij het nemen van beslissingen. Casemanagers werken nauw samen met zorgverleners, medische professionals en andere betrokkenen om een holistische en geïntegreerde benadering van zorg te waarborgen, met als doel de kwaliteit van leven van mensen met dementie te verbeteren.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Op 23 januari 2021 heeft Karin Spoorendonk haar diploma ‘casemanager dementie’ in ontvangst genomen.

Karin heeft een erkende opleiding gevolgd en hiermee heeft Tot uw Dienst de expertise in huis om alle zorgvragen rond dementie optimaal te begeleiden.

Het Netwerk dementie Helmond, de Peel is opgericht om mensen met dementie en hun naasten zo goed mogelijk te begeleiden. In dit netwerk werken casemanagers van verschillende zorgorganisaties samen, dit zijn: Samen Verder, Savant, Tot uw Dienst en de Zorgboog.

Praktijkervaringen met casemanagement bij ouderen met dementie bewijzen dat extra zorgcoördinatie niet alleen bijdraagt aan een hogere kwaliteit van leven van de oudere met dementie, maar ook worden mantelzorgers een stuk meer ondersteund. Hierdoor kunnen cliënten mogelijk langer in hun vertrouwde omgeving veilig blijven wonen.

Maakt u geen zorgen rondom het financiële stuk voor deze dienst. De kosten voor het inzetten van een casemanager wordt vergoed door de zorgverzekeraar.

U kunt Karin vrijblijvend om advies vragen over alles rondom dementie; voelt u zich te zwaar belast, lukt het thuis niet meer goed, zoekt u extra hulp of begeleiding, of wilt u meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op.

Contact
a2hs_explain
a2hs_tap
a2hs_then